Wszyscy nasi uczniowie biorą udział w treningu intelektualnym, mającym na celu:
1) nabycie umiejętności szybkiego czytania w tempie co najmniej 5 razy wyższym niż tempo z testu początkowego,
2) wprowadzenie umiejętności wykorzystywania ćwiczeń równoważących półkulowość zwanych, kinezjologią,
3) podniesienie poziomu kreatywności i umiejętności poszukiwania twórczych rozwiązań,
4) umiejętność rozpoznania Indywidualnych Wzorców Myślenia,
5) poprawa umiejętności koncentracji,
6) osiągnięcie zadowalającego poziomu motywacji osobistej z umiejętnością nakierowania na własny, sprecyzowany cel,
7) wykorzystanie technik pamięciowych w celu wytrenowania i poprawy działania własnych zasobów pamięciowych,
8) wytrenowanie sztuki prowadzenia dyskusji i umiejętności prowadzenia debat na forum publicznym – podstawy retoryki, sztuki przemawiania, w tym autoprezentacji,
9) pobudzenie inteligencji finansowej,
10) przygotowanie rodziców do prawidłowego wsparcia swoich dzieci pod kątem edukacyjno- psychologicznym.
Uczniowie Akademickiego Liceum Ogólnokształcącego uczestniczą w kursie bezpłatnie!!!
Program ten obejmuje następujące kursy:
1. Kinezjologia edukacyjna – wspomaganie procesów edukacyjnych
System ćwiczeń ruchowych wspomagający procesy neurologiczne naszego mózgu. Ich wykorzystanie ma miejsce niemal na wszystkich zajęciach. Prowadzone są także osobne ćwiczenia kinezjologiczne w ramach tzw. „terapii równowagi”.
2. Szybkiego czytania i czytania fotograficznego
Jeden z najważniejszych procesów edukacyjnych w rozwoju naszego mózgu. Jak czytamy tak myślimy. A okazuje się, że możemy czytać znacznie sprawniej niż uczy nas XIX wieczny system edukacyjny. Normalne czytanie zwane popularnie szybkim jest powrotem do normalnego funkcjonowania naszego mózgu. To oznacza zwiększenie możliwości w przetwarzaniu informacji w szybszym tempie i z lepszym skutkiem. Zwłaszcza w dobie przyspieszenia informacyjnego.
3. Debaty – sztuki dyskusji – przygotowanie w sztuce retoryki
Umiejętność publicznego wyrażania swoich poglądów to w dzisiejszej dobie bardzo pożądana cecha. Umiejętność merytorycznego i kulturalnego zabierania głosu w dyskusji to podstawowe cechy dobrze wychowanego i wykształconego człowieka XXI w.
4. Techniki pamięciowych – wspomaganie procesów uczenia
Jak pracować z informacją aby łatwiej ją opanować lub przetworzyć. Techniki same w sobie są po prostu usystematyzowanym i efektywnym treningiem naszej pamięci. Im lepiej ją wytrenujemy tym lepiej będzie działała. Dzięki odpowiednim sposobom trening ten jest efektywniejszy od zwykłego „zakuwania na pamięć”.
5. Indywidualne Wzorce Myślenia – rodzaje komunikacji międzyludzkiej
Najdoskonalsza chyba próba usystematyzowania ludzkich systemów zachowań i sposobów przetwarzania informacji. Dzięki IWM łatwo określi przyczyny czyjegoś zachowania czy lub dobra odpowiedni styl komunikacji z inną osobą tak, aby odniósł najlepszy skutek.
6. Technik twórczego myślenia
Przyszłość należy do osób umiejących znajdować nowe rozwiązania, czyli do ludzi kreatywnych. Każdy ma w sobie potencjał twórczy, trzeba go tylko wyposaży w odpowiednie narzędzia. Wystarczy tylko pokazać, że potrafi sobie poradzić a każde kolejne zadanie rozwiąże coraz łatwiej.
7. Technik motywacyjne
Od naszego nastawienia zależy wszystko. To jak się uczymy, to jak pracujemy i to jak żyjemy. Wielu ludziom brakuje celu w życiu, bywa, że popadają w apatię i zniechęcenie. Wzmacnianie motywacji do działania to jeden z podstawowych elementów poprawiających ich efektywność. Dzięki większej motywacji do osiągnięcia zamierzonych celów, wzrasta poczucie samorealizacji i spełnienia.
8. Autoprezentacji
Większość osób unika wystąpień publicznych a największe problemy rodzą się gdy trzeba powiedzieć coś pozytywnego o sobie samym. Sposoby prezentacji własnych dokonań czy umiejętności, sugestywne, oparte o kanony i reguły techniki autoprezentacji pozwolą na swobodną prezentację siebie i swoich umiejętności zarówno na egzaminach (matura, studia wyższe)- pozwolą też na uzyskanie przewagi w trakcie przyszłych rozmów kwalifikacyjnych do pracy.
Taki zestaw kompetencji pozwoli absolwentom tego programu bardzo wydajnie podnieść swoją skuteczność w nauce i wydajnie zwiększyć wiarę we własne możliwości. Osoby wyposażone w taki kompetencje osiągną sporą przewagę nad swoimi rówieśnikami.
Liceum Ogólnokształcące
w Legnicy
ul. Sejmowa 5C,
59-220 Legnica
+48 76 723 29 13
e-mail: alo@pwsz.legnica.edu.pl